کاهش نرخ ازدواج و رشد جمعیت در تایلند به سطح نگران کننده ای رسیده است.

کاهش شدید میزان ازدواج و بارداری در بین خانواده های تایلندی به حد نگران کننده ای رسیده تا جایی که وزارت بهداشت عمومی این کشور مجبور شده تا برای جوانان این کشور برنامه های فرهنگی و تبلیغی نسبت به فرزندآوری تدارک ببیند.

کاهش شدید میزان ازدواج و بارداری در بین خانواده های تایلندی به حد نگران کننده ای رسیده تا جایی که وزارت بهداشت عمومی این کشور مجبور شده تا برای ترغیب جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده اقدام نموده و با اجرای کمپین های تبلیغاتی نسبت به رفع مشکل خانواده های بدون فرزند اقدام نماید. میزان تولد کودک در تایلند در سال گذشته ۲۰۲۰ به ۶۰۰ هزار کودک رسیده که به ازای سرانه خانواده ۱.۵ کودک میباشد. طبق استانداردهای جهانی این میزان در رده بسیار کم قرار میگیرد و بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی در صورت نزول ضریب فرزندآوری به زیر ۲.۱ به ازای خانواده آن کشور به پیری جمعیت و وارد شدن سیل جمعیت کارگران مهاجر به آن کشور روبرو خواهد شد که هر دوی این موضوع امروزه در تایلند به وضوح به چشم میخورند و بدتر اینکه تایلند پیشتر دارای ضریب ۵.۱ کودک برای هر خانواده بوده که با برنامه های کنترل جمعیت و ورود تجهیزات جلوگیری از بارداری و همچنین تغییرات ذائقه افراد در مورد سبک زندگی و ازدواج این میزان به کمترین میزان ممکن رسیده و اگر دولت به موقع دست به کار نشود به ۱.۳ نیز نزول خواهد کرد.

دولت برنامه های حمایتی برای افرادی که بچه دار نمیشوند یا نیاز به کمک برای فرزند آوری را داشته باشند، دردستور کار قرار داده و نیز برنامه های فرهنگی ویژه جوانان مجرد برای افزایش نرخ ازدواج فراهم خواهد نمود.

منبع :

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/۲۰۶۶۶۸۳/record-low-birth-rate-worries-officials

کد خبر 4046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =